antjevanostaden.reismee.nl

Wel of geen uitdroging, dat is de vraag?

Do. 7-11 Vannacht rond 23.30 toen ik even wakker werd. Hoorde ik nog mensen op. Wat me verbaasd gezien het vroege uur dat hier de dag begint al voor 5.00 uur. Dus toen ik vanmorgen wakker werd was er nog een onbekende vrouw en nog een kindje ik denk jonge dan 9 want ze is kleiner dan Pricilla.

Verder genoot ik van de rust de tv stop me uit. Dus dacht dat er weer een black out was. Iets wat hier op het moment bijna dagelijks gebeurt. Maar na goed kijken bleek dat het naast het stopcontact wel branden dus geen black out. De rust werd veroorzaakt door dat Prisca er niet was om meteen als eerste de tv aan te zetten. Uiteindelijk ging die wel aan.

Vandaag een lekkere werkdag gehad. Met bijzonder bloeduitstrijkje, van iemand die malaria ovale heeft. Het is pas de tweede die Yollam in zijn carrière tegen kwam. De rest is altijd of zonder parasieten of met malaria falciprium.

Wat minder lekker was, was dat ik me niet lekker voelde. Als ik snachts naar de wc moet dan moet ik Prisca wakker maken om de deur voor me open te maken. Dus drink ik niet zoveel. En ik denk dat ik daar vandaag de gevolgen van draag. Ik ben duizelig als ik te snel overeind kom verder heb hoofdpijn ben niet alleen en heb ongelooflijk dorst al zit mijn maag vol. Dus na uitdroging op google te hebben opgezocht toch maar meer gaan drinken met misschien het gevolg dat ik vannacht naar de wc moet. Na tijdens de lunch 3 glazen te hebben gedronken heb ik als ik net op het werk ben weer dorst. Helaas is het winkeltje niet open en heb ik vergeten mijn drinkfles bij te vullen. Dus dan maar water van hier gedronken al wordt dat afgeraden. Ik heb een extra filter in mijn drinkfles zitten, hopelijk beschermt dat genoeg.

Bij thuiskomst zijn er 4 vrouwen de rijstkorrels met vlies tussen de rest van de rijst aan het uitzoeken. Later komt er nog meer bezoek en een deel vertrekt weer. Waarna we met 4 mannen, 9 vrouwen, 3 kinderen en ik overblijven. Waarbij iedereen bonen met Sima eet terwijl ik friet met ei en witte kool krijg. Nu bij het eten is er weer een duidelijke splitsing, iets waar ik me over blijf verbazen. De mannen in de huiskamer in de bank voor de tv, de vrouwen op een rieten mat in een bijkamertje en de kinderen met de moeder van het jongste kind buiten op de grond.

Later is er nog een feestje buiten waarbij er een hoop jonge meiden (ong. 46), ik denk van de boarding school staan te dansen. Er wordt dan ook met een schaal rondgegaan waar geld en zeep in wordt gedaan. Ik denk als bewijs van dankje of als cadeau voor de bruiloft. Waarbij de oudere ook nog een dansje deden en zij zongen zonder muzikale begeleiding. En een oude man stond met een speer te zwaaien. Rond 22.30 gaf Mary aan dat het afgelopen was, en ik had het idee dat ze mij opgaf als reden. Want ze wees een keer naar mij, en ergens was ik wel moe, maar het had voor mij nog niet hoeven stoppen. Al heb ik niet veel gedanst maar heel even toen 1 van de meiden me mee trok. Maar heb wel foto’s gemaakt en het was leuk om te kijken. Ik voel me gewoon niet zo op mijn gemak met een hoop pubers om me heen.


Reacties

Reacties

Lida Breedvelt

Je leert er denk ik best veel!! Wat een andere cultuur hé, enne... Wel op jezelf letten hoor, idd goed drinken! Succes weer, vind je echt stoer!!! Gr lida.

Antje van Ostaden

Het viel gelukkig allemaal mee. 1 dag meer drinken en de problemen zijn opgelost. Dus niks ernstigs. Maar wel mijn lesje geleerd. Nu houd ik het beter in de gaten

Gaston Stabel en Corry van Gool.

Was weer een hele beleving ,maar net wat er meerdere zeggen goed op je zelf letten dat is heel belangrijk dat je niets oploopt, dat je nooit meer kwijt raakt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood