antjevanostaden.reismee.nl

"De jongens tegen de meisjes" in de kerk

Zo. 20-10 Net met mijn Malawi vader zoals die zichzelf noemt naar de kerk geweest. De mis duurde 3 uur. Dit omdat er vandaag een predikant was en iedereen wilde hem bedanken dat die was gekomen. Dit kosten bijna een uur en het gebeurde tijdens de mis. En Geoffrey bleef zitten dus bleef ik ook maar zitten. Ik ben immers opgevoed met samen uit samen thuis. 

Vorige week heb ik bij de vrouwen en kinderen gezeten. Nu heb ik als enige vrouw tussen de mannen in gezeten. Dat maakt het wel een stuk rustiger. Maar met deze temperaturen ook een stuk slaap verwekkender. Gezien ik wat ze vertellen niet versta. En er is dan minder te zien. Maar langzaam begin ik wel gezichten te herkennen. De directeur van de basisschool, een verpleegkundige uit het ziekenhuis een docent van de middelbare school.


Als enige vrouw tussen al die mannen is niet leuk. Dus volgende keer ga ik of in het midden beuk zitten of in de vrouwen beuk. Want ik val als blanke hier al genoeg op. Al zegt Geoffrey dat het goed is om te laten zien dat het oké is om te laten zien dat het voor vrouwen goed is om tussen de mannen te zitten. Voelt het voor mij vooral als verraad aan mijn eigen geslacht. Alsof omdat ik blank ben beter ben dan de vrouwen. En in hiërarchie gelijk sta aan de mannen. Terwijl ik me minder voel dan de vrouwen hier. Zij kunnen zoveel dat ik niet kan. Alleen omdat ik het geluk had dat mijn ouders me hebben laten studeren. Maar zou hier amper voor mezelf kunnen zorgen. Ik Nederland met al die gemakken is het voor me af en toe al moeilijk genoeg.

Na de mis een uurtje of wat liggen boek luisteren om daarna een foto shuit te doen met Prisca en Mary (moeder en dochter). Ik had gisteren om in de regen foto’s te maken mijn camera tevoorschijn gehaald. En ze zijn helemaal lyrisch van dat ding. Vooral Prisca. Ze blijft maar naar der foto’s kijk op mijn camera of telefoon. Ik heb ook een beetje geposeerd maar voel me er niet lekker bij om zo in de belangstelling te staan. Zeker niet om zo met de camera te flirten. Maar moet zeggen dat Prisca ook een zeer mooie vrouw is. In tegen stelling tot mij waar ik maar een lelijke lat met diverse onderkinnen. Waar de onzekerheid vanaf straalt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood