antjevanostaden.reismee.nl

Nany day

Vandaag kreeg ik toen ik op mijn project aankwam te horen dat er maar 1 nany was op de kruipersgroep. Dus of ik heel de dag bij hun kon blijven. Dit was van de ene kant leuk en van de andere kant vervelend. Want na het ochtend rondje moesten ze gaan slapen. Dit was ongeveer 1 tot 1,5 uur. Toen heb ik wat met de andere vrijwilligers zitten kletsen en heb zelf een soort van geslapen. Immers de kinderen sliepen zelf ook. Na de lunch rond 13.30 moesten ze weer naar bed voor een slaaptijd van 1,5 uur. Echter alleen de nany heeft geslapen en de kleinste van de kruipers. De rest heeft in bed liggen spelen. En ik heb de was gevouwen en me verveeld. Ik heb zelfs een spelletje op mijn telefoon gespeeld.

Tijdens de lunch kwam de zuster. En een van de kruipers reageerde heel angstig op de zuster terwijl ze anders overal vooraan wil staan en erg ondeugend was. Nu wilde ze alleen op mijn arm zitten en ik mocht haar niet neer zetten. Ze hing echt aan me als een aapje.

Smiddags buiten gespeeld met de 4 grootste bij de grote kinderen. Die dan dus ook allenmaal meteen naar mij toe komen.

Om 17.00 uur kwam de volgend ploeg de dienst over nemen. En dit was een van de nany’s die me vorrige week uitnodigde voor de thee en zij dat ik zo lief was. En toen ze zag dat ik de was weer had opgevouwen kwam ze me omhelzen. Zo lief.

Ik heb een 55 minuten van mijn project richting huis gelopen. En omdat het om 18.00 uur al snel donker wordt toch maar een dala dala gepakt. Toen was het nog 15 minuten rijden. Ik was nog lang niet zover als ik had gehoop te zijn. Morgen ga ik misschien eerder weg om weer te lopen.

Reacties

Reacties

Ome Peter

De tijd in Afrika is kort, je ervaringen groot en het zal je altijd bij blijven.
Straks volop belevingen om te vertellen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood