antjevanostaden.reismee.nl

Een kleine hand is snel gevuld

Eerst bij de kruipers geweest. Eten geven even spelen en dan in bed gelecht. Daarna naar met de Woblelers. Dat is de volgende groep. Naar de tuin van de buren. Maar terwijl we daar naartoe liepen voelde ik me een beetje overbedig. De kinderen wilde graag bij me aan de hand lopen. Maar dat mocht niet van de nany’s. Nu liepen er 6 kinderen rond de 2 jaar oud over straat terwijl er ook auto’s reden. Ik vond het wel een beetje gevaarlijk en vooral vervelend omdat de nany’s niets tegen me zeiden. Daarna wel met ze en de Todlers (deze waren al eerder vertrokken) in de tuin gespeeld. 1 van de oudste kinderen had mijn taal gidsje gevonden en heeft er heel lang mee lopen spelen. En als die dan wat anders wilde dan onderhandelde hij met 1 van de andere kinderen. Of andere kinderen kwamen hem een stok of fruit aanbieden in ruil voor het boekje. En dan is het een boekje zonder plaatjes dat ze niet kunnen lezen. En toch was die er zo blij mee. Heel schattig. Wel heb ik moeten ingrijpen toen ze ook met de rest van de inhoud van mijn rugzak wilde gaan spelen. Zeker toen ze de zonnenbrand hadden gevonden en alles begonen onder te smeren en op te eten. Toen we terug naar het weeshuis liepen wilde 1 van de kinderen mijn rugzak dragen. Maar daar zat een fles water van 1,5 L in dus bij het omhangen viel die bijna achterover. Hij heeft een heel stuk gedragen maar toen toch maar terug gegeven. Maar het was een zeer schattig gezicht.

Terug weer naar de kruipers. Lunch gegeven en even gespeeld en toen ze opnieuw voor een dutje naar bed gingen. Ben ik samen met een paar andere meien die zowel bij mij in de lodge als op het zelfde project zitten uit lunchen geweest. Heel gezellig en daarna ging ik naar de baby’s. Daar heb ik heel lang rond gelopen met een van de meisjes. Ze was zo moe maar wilde maar niet gaan slapen. Maar ik heb vol gehouden tot ze eindelijk sliep. En dat voelt goed. Terug bij de kruipers waren de nany’s nog vol op in gesperk, over ik denk make up en gezichtsverzorging. Het was facinerend om ze met z’n zessen zo bezig te zien, ook al verstond ik er geen woord van. Ik heb ondertussen de was zitten opvouwen. Daarna buiten de kinderen een fles sap gegeven en tot 17.00 uur blijven spelen met ze.

Daarna thuis de foto’s naar mijn computer gezet en veel zitten kletsen met de huisgenoten en na het eten frozen gekeken. Dus teveel afleiding i.c.m. het internet dat een offday heeft is het bijwerken van de blog niet gelukt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood