antjevanostaden.reismee.nl

Safari

Hier een samenvatting van de 3 dagen safari:

Donderdag avond is hier stap avond. Dus op Annemiek en mij na is iedereen uit geweest. Zelfs de nieuwe jongen die deze avond pas is aangekomen (Adriaan). Om 3 uur s’nachts kwam de eerste groep terug om 4 uur de rest van het uitgangsvolk en om 5 uur liep mijn wekker af.

Om 5.40 zou de gids me komen ophalen. En ik stond om 5.35 in de tuin. Maar om 5.50 ben ik op straat gaan staan en om 6.10 was die er nog niet, dus de organisatie maar even geappd. Wat makkelijk is want die is Nederlands. Elemes (de gids) had moeite het adres te vinden. Hij was er om 6.20. Maar ik had een lichte paniek aanval toen ik hem om 5.50 nog niet had gehoord. De paniek was van wat heb ik verkeerd begrepen/gedaan of heb ik hem op een of andere reden gemist en dat hij al weer verder is. Want ik wist niet of de gids me kwam ophalen of gewoon een taxi waarna ik een overstap naar de safarie moet maken. Ik had moeten weten dat ik in Afrika ben en alles wel weer op z’n pootjes terecht komt.

Vervolgens zijn we nog de andere twee reisgenoten op gaan halen en de kok met de spullen. En toen begon de lange reis naar de natuurgebieden. Onze groep bestond uit Elemes (27 gids uit Tanzania), Patric (35 kok uit Tanzania), Aline (30 uit Brazilie) en Dilanthi (31 uit Sri Lanka). We zijn niet echt naar lake Manyara geweest maar we hebben het wel vanuit een uitkijkpost gezien. En bij de eerste dieren, maak je zeer veel foto’s en later ze je oh laat maar. Deze heb ik al zoveel. We hebben even stil gestaan bij de Ngorongoro krater om de tickets te kopen en van het uitzicht te gennieten en dan snel door naar de Serengetie. Onderweg tussen de krater en de serengetie hebben we verschillende giraffen gezien en al vanaf Arhusa tot de serengetie kwamenwe kudden tegen van koeien, geiten, schapen, ezels en kamelen gehoud door Masai. De kudden waren in verschilend in groote en soort, van een paar dieren van 1 soort tot zeer groot en vanalles door elkaar.

Na een vlugge lunch, door mij iets te snel gegeten waardoor ik wat misselijk was, zijn we de Serengetie ingereden. Op dat moment ging het dak open waardoor je extra goed kunt zien. We zijn tot ongeveer 18.00 rond aan het rijden geweest. Toen hadden we al heel veel gazelle, zebra’s en gnoe’s gezien. En van de big 5 hadden we al verschillende olifanten, een luipaard (helaas was hier het licht niet zo goed voor om en goede foto te maken), een aantal buffels en zelfs 8 leeuwen gezien. Dat zijn er dus al 4 van de 5.

Om 18.00 kwamen we op het kamp terein aan. En daar moesten we zelf de tenten opzetten. Terwijl Patric de keuken in dook om ons avondeten te bereiden zijn we samen met Elemes de tenten gaan opzetten. Maar het zijn gewoon simpele koepeltentjes. En dus heb ik de leiding genomen. 1 van die andere meiden had nog nooit gekampeerd. Iets waarvan we verwachten dat de andere dat niet doen. Maar wat voor ons alle drie vanzelf sprekend was dat we ook even hielpen om de tent van de gids op te zetten. Daarna gouw even douche, het water was koud, maar lekker om even het stof van je af te wassen. Toen ik schoongewassen richting de keuken liep. Voelde ik me voor het eerst echt thuis hier. Het was z’n heerlijk gevoel. Ik liep bijna te dansen. Het was als op het landgoedkamp, maar dan spannender want er zijn meer wilde dieren in de buurt. Daarna samen gegeten en ook hier waren we anders dan de meeste andere aanwezige groepen. Want wij vonden dat Patric er ook bij moest komen zitten. En dit was niet gepland want er was maar voor 4 gedekt. Nog een hele tijd met z’n 5 zitten te kletsen en dan optijd naar bed. Snachts verschillende dieren gehoord (o.a. heyna).

Zaterdag om half 8 op en samen een ontzettend groot ontbijt gegeten. We hadden pannenkoeken, toast, omelet en watermeloen. Daarna met z’n vieren opnieuw de Serengetie op. Zo tof. Op een geven moment reden we met een snelheid van bijna 80 km/uur over een hobbelweg zonder dat het gevaarlijk aanvoelde en met de wind in je gezicht, waardoor je bijna niet kon ademen. We hebben een leeuw een zebra zien verslinden. We hebben de genoes zien trekken, die maar niet opzij wilden eigenlijk voor de auto’s die hun pad kruiste. We hebben ZOO VEEL GEZIEN.

Rond 14.00 hebben we Patric weer opgepikt en zij we in de richting van de krater gereden waar we om rond 18.00 op het kampterein op de rond van de krater aankwamen. Het was er erg koud, maar we stonden dan ook zeer hoog. Deze keer alleen onze eigen tent opgezet want Elemes zij dat we vast moe waren en dus dat die zijn eigen tent zou doen. Ik had het niet erg gevonden om te helpen maar goed als hij het zelf wil doen ook best. Dilanthi die nog nooit had gekampeerd hiervoor wilde nu laten zien dat ze door had hoe het moest. Dus heb ik haar het laten doen en alleen wat adviezen gegeven. Maar ik had beter op moeten letten. Want ze hadden mijn tent op een half hellend vlak gezet. Dus had snachts moeite om in mijn bed te blijven liggen.

Toen ik snachts uit de tent kwam om te plassen zag ik buffels op ik denk nog geen 20 meter van de tent staan. Zo gaaf. Na een vroeg maar uitgebruid ontbijd zijn wij de krater in gereden. Dat is ongeveer 600m dieper dan waar we kampeerden. En toen we nog maar net in de krater waren hebben we al hyena’s gezien. Verder was de krater wel mooi. Maar ik vond het een beetje tegenvallen. Ik vond de serengetie mooier. Dit is misschien ook omdat we daar meer hebben gezien.

Na 4 uur in de krater hebben we Patric weer opgehaald en zijn we aan de tocht terug begonnen waar we rond 16.00 uur 1 voor 1 iedereen hebben afgezet. Ik was de eerste die vrijdag werd opgehaald en de laatste die zondag werdt thuis gebracht. Dus heb het langste van de safari kunnen genieten.

Thuis heb ik kennis gemaakt met Adriaan de nieuwe jongen van donderdag maar die ik nog niet had gezien. En meteen maar mijn kleding in de uitgespoeld. Het water was bijna zwart.

Reacties

Reacties

Dennis

Net de foto's bekeken, ziet er uit alsof je weer een hele mooie ervaring rijker bent geworden.

Oom Peter

Wow, wat een mooie ervaring. Komt je kampeer ervaring mooi bij van pas.

Carlijn

Wat klink je enthousiast, fijn! En wat heb je een boel gezien, echt een mooie ervaring!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood