antjevanostaden.reismee.nl

Inburgering

Habari,

Vandaag voel ik me redelijk een afrikaan.

Wink
Eerst heb ik de kleren die ik gisteren in de week had gezet uit gespoeld en uitgewassen. Alles met de hand. Vervolgens een tijd niets zitten doen. Iets wat je verschillende Afrikanen hier ook veel ziet doen. Daarna heb ik een kookworkshop gehad. We hebben Somosas gemaakt en soort driehoekige loumpias en paloa een gerecht met rijst aardappels en groenten en Mandazi een soort oliebollen. Bij die laatste was ik weer echt ik. Dus een beetje te westers en liet de deegplak te snel in het vet vallen. Dus me verbrand aan de vetspetters. De rest van de dag verder een luierdag gehad.

Het eten was een sucses alle samosas zijn op en de rest ook ver. We hebben veel complimenten over het eten gehad.

Nu even het stof van de dag afspoelen en dan filmavond. We hebben de film pearentstrap of zoiets gekeken. Eerst dacht ik dat we meangirls zouden gaan kijken maar deze is ook heel leuk.

Reacties

Reacties

Peter

goed bezig,daar in het buiten verblijf al prunus ge lokaliseert

Peter van O

Leuk om met je mee te reizen. Veel plezier daar.

tante Wilma

Hé Antje,
Jij ook al een "luier"dag? haha.
in een van je vorige verhalen las ik dat je luiers ( op de ouderwetse manier) had aan moeten doen.
Moest daar gelijk aan denken toen ik je verhaal van vandaag las! wij willen jouw Afrikaanse kookkunst zeker ook eens proeven als je terug bent hoor!
groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood