antjevanostaden.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn.

Hoi allenmaal

Vandaag eigenlijk weer een dag niks doen. Dus weer een dag met in figuurlijke zin de zon achter de wolken. Maar de lucht breekt om 9.00 uur open. Ik krijg bericht dat de Safarie toch doorgaat en vind mijn ov-kaart. Hij lag onder mijn bed. Waarschijnlijk uit mijn jas willen halen en inplaats van in mijn kluis te stoppen er naast gevallen en onder mijn bed geschoven. En voor de safarie heb ik een grotere rugzak nodig dus besluiten Annemieke en ik opnieuw naar de markt te gaan. Met de Dala dala naar het verzamelpunt en van daar naar de 2de hand market gelopen. Het is weer eens een heel warme dag. Maar ik heb ook al heel wat dagen gehad dat het zeer koud was. En gezien dat ik maar 1 vest bij heb ga ik op zoek naar een trui. Iedereen spreekt je aan. Het is zeer overweldigend. Af en toe buitelen de woorden gewoon over elkaar heen. Asanthe = dankjewel, Karibou = welkom, Hapana asanthe = nee bedankt, Mabo = hallo waar je met Poa op moet reageren. Jambo = hallo maar daar moet je met Jambo op reageren en Habarie = hallo maar daar dat zeg je alleen tegen oudere mensen (is een beleeftheidsvorm).

Op de 2de handsmarkt heb ik een trui voor 5.000 TSH een Vest die eerst 25.000 voor 8.500TSH gekocht en een tas voor 75.000 TSH. 10.000TSH = ongeveer 4 euro

Voor het vest is de verkoper ongeveer de halve markt dat is 10 minuten achter ons aan gelopen dus heb ik mijn prijs van 7 voor hem iets verhoogd voor zijn vasthoudendheid.

We zijn ook lokaal gaan eten Kip (om te kluiven) en groenten en friet. Dit alles wordt met de handen gegeten.

Voor het eten hebben we nog even een workout gedaan. Iets waar ik enorm mijn spieren voor ga voelen. Laat mij maar een 60 km fietsen of een eind lopen dat gaat me beter af. Ik had wel momenten dat ik geen lucht kreeg. En dan deed ik nog niet eens alle oefeningen mee, i.v.m. mijn pols. Conclusie ik heb geen conditie.

Savonds gingen er verschillende uit maar Annemieke en ik zijn aan het rummikuben geweest. Ik ben niet mee gegaan omdat ik waarschijnlijk morgen op mijn project kan beginnen. En daar ben ik achteraf blij mee. Want ze kwamen pas rond 4 uur s’nachts thuis.

Reacties

Reacties

Astrid

Klinkt alsof je het goed kunt vinden met iedereen leuk dat je het toch naar je zin hebt ondanks het wachten

Brigitte

Fijn dat je safari toch door gaat. Leuk dat je op die manier ook het land nog kunt verkennen. Hoewel je vooral heel veel van het land mee krijgt door daar een tijdje te wonen lijkt me. Je weet in ieder geval al hoe je hallo moet zeggen, en dat is blijkbaar al ingewikkeld ;-)

Cobi Dijkstra

Hoi Antje,
Ben vandaag net begonnen met lezen, omdat we maandagavond pas thuisgekomen zijn en ik daarvoor geen internet had. Leuk hoor je verhalen. Ik vraag me af of ik er wel gekomen zou zijn met dat wisselen van luchthavens in Londen. Ik lees gauw verder.
groetjes, Cobi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood