antjevanostaden.reismee.nl

Safari, echt iets voor mij.

Vrij. 15-11 om 5.00 opgestaan. Voor het eerst een stuk van de nacht in ieder geval als een blok geslapen. Dat is heel fijn na z’n tijd. Prisca die ondanks mijn advies pas laat naar bed is gegaan gisteren avond, omdat ze haar zus met man nog naar hun woning moesten brengen, schiet niet echt op. Daardoor pas om 6.15 klaar voor het Safari uitje. Bij het klooster hebben we de andere reizigers opgepikt. Uiteindelijk waren we met 5 de andere waren zuster Floris, de vrouw die het huishouden van het klooster doet, de chauffeur (een andere dan 2 dagen geleden) en natuurlijk Prisca.

Na de kaartjes te hebben gekocht waar ze hele rare prijzen rekenen. Namelijk voor elke Malawi burger 1000 kwatja en voor mij 5600 kwatja, 2100 kwatja voor de auto en 12000 kwatja voor de gids konden we net voor 9.00 het park op. Al snel het eerste beest gezien, namelijk een grote Koedoe. Bij het meer dat nu stukken kleinere is als in de regentijd verschillende groepen nijlpaarden gezien. Na een heel stuk langs het meer te hebben gereden waarbij we meer grote Koedoes hebben gezien en ook antilope en impalas blijkt bij achterom kijken dat waar we in eerste instantie naar het meer waren gereden nu een kudde olifanten is verschenen. Dus omgedraaid en bij de olifanten gaan kijken ik ben er met de ranger ook nog even uit geweest. Maar we hebben de olifanten niet heel dicht genaderd. Deels voor onze eigen veiligheid als omwille van de dieren de ranger vind en dat ben ik met hem eens dat je ze niet moet provoceren door te dichtbij te komen. Na nog wat rond te hebben gereden zijn we naar een soort theekoepel gereden waar we om 10.20 aankwamen. De andere hebben wat liggen slapen. Maar ik heb zitten genieten van de kudde olifanten in de verte en een groepje apen en wat wrattenzwijnen in de buurt. Prisca en ik hadden ook zelf een lunch van brood meegenomen, maar zuster Floris had een komplete warme maaltijd bij voor ons allen 6 met taart als toetje. Dus een zeer goede maaltijd op. Om 13.30 besluiten we weer terug te rijden naar huis. Het is ongelooflijk warm vandaag. Helaas geen leeuwen en buffels gezien. Maar de olifanten stonden boven aan mijn lijstje en daar heb ik 2 groepen van ieder z’n 16 dieren gezien. Dus de safari is zeker geslaagd.

Echter bij thuiskomst blijk ik doordat ik de boodschappen de dag ervoor in de supermarkt contant heb betaald en daarna niet nog meer geld getrokken 4000 kwatja te weinig te hebben. Ik weet dat het niet anders is maar het voelt knap lullig. Dus nu wordt zaterdag niet een dagje rusten en wat wassen, maar een trip met geleend geld (want heb zelfs geen geld meer voor de bus) naar Mzuzu om geld te gaan trekken. En dan meteen ook nog maar wat extra boodschappen doen.

De rest van de dag luierend door gebracht. Waarbij ik op een gegeven moment denk wat hoor ik toch lijkt wel een waterval of een zachtjes aankomen rijdende auto. Maar dat kon geen van twee zijn, dus op onderzoek uit gegaan. En het bleek het geluid van flinke vlammen te zijn. De boer naast ons was zijn akker aan het plat branden. En was niet bang voor het vuur maar het ging wel flink te keer. De vlammen kwamen tot een heel eind de boom in. Maar door de droogte was het vuur ook weer redelijk snel uit.

En na het eten direct naar bed want het zal een zeer kort nachtje worden.

Reacties

Reacties

Antje

Mijn moeder maakte me erop attent dat de naam van het reservaat niet opstond. Het reservaat heet Vwaza Marsh wildlife reserve.

Gaston Stabel en Corry van Gool.

Ja moet wel heel leuk zijn zo"n tripje maar van die prijzen stap ik niet zo veel om dat jij blank bent moet je meer betalen het zijn geen grote bedragen maar toch. Hier in Nederland was het meteen rel. Maar goed dat je genoten hebt, en daar gaat het toch om.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood