antjevanostaden.reismee.nl

Twee emmertjes water halen

Za. 19-10 Vandaag niet gaan werken. Eerst tot 6 uur uitgeslapen en toen rustig opgestaan en mijn haren gewassen. Om 10.00 heb ik de meeste van mijn kleren te luchten gehangen. Echt vuil waren ze niet. En vervolgens heeft Prisca me la ten zien hoe je hier in Malawi wast. Ik was niet ruw genoeg met de was. Het ging me er meer om dat het ergste vuil er uit wat. Het gaat bij terugkeer toch allemaal in de wasmachine. Maar heb mijn manier van wassen nar die van haar aangepast. Daarna een rustige middag gehad, die eindigde in een regenbui met een kleine klap onweer. Gelukkig was mijn was net droog en afgehaald.

Toen het even stopte met regenen toen gingen Mary en Maria water halen en ben ik hun gaan helpen. Het was grappig om te zien nu het had geregend een hoop mensen met truien en vooral winterjassen naar buiten kwamen. Terwijl ik het nog zeer warm vond in alleen een T-shirt. Heb mee geholpen met het pompen en heb eerst 1 emmer met denk 13 L gedragen en toen nog 1 met in denk 8 L water. En toen was ik zo buiten adem en had zā€™n last van mijn nek dat ik niet nog vaker ben mee gelopen. Ik voel me zo zwak. Op het moment echt een nietsnut en een profiteur. Omdat ik amper een emmer op mijn hoofd kan dragen. Nu weet ik ook wel dat ze het van jongs af aan al leren. Maar op het moment wil die gedachte mijn gevoel van nutteloos niet echt verdrijven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood