antjevanostaden.reismee.nl

Bedelen

Woe. 16-10 Vandaag ben ik met 3 collega’s. Ze proberen me toemboca te leren. En het gaat steeds beter. Maar lijkt nog nergens op. Dat krijg je als je 4 woordjes kent. Ook in mijn pauze nieuw internet gekocht in het winkeltje tegen over het lab. Handig te weten, lekker dichtbij. Het internet op mijn telefoon zetten is dan weer een klus op zichzelf. Wat heel wat moeite kost. Laat me liever een nieuw slot in de deur zetten. Dat is makkelijker. Je koopt credit, dat moet je je via 136…# invoeren. Waarna je via *137# je credit moet balanceren om dan met *301# en dan nog een paar keuze menu’s het internet echt op je telefoon te zetten. En dit lukt alleen als je je mobiele data uit zet. En dan kun je via*304# je tegoed opvragen. Gaande dit proces heb ik een paar keer gefrustreerd mijn telefoon in een hoek willen gooien. Maar dat is niet goed voor de telefoon en ik krijg er geen internet mee dus toch maar niet gedaan. Maar de verleiding was zeer groot.

Verder een vrij rustige dag op het lab. Alleen lopende van en naar huis werd ik aangesproken wat geen fijn gevoel gaf. Een groepje jonge mannen die allemaal over mijn flesje sap, dat in mijn zijvak van mijn tas had zitten, begonnen te praten. Kreeg het gevoel dat ze het wilde hebben. Iets wat ik niet van plan was om af te geven. Want had geen ander drinken bij me. Ze vroegen wat voor werk ik deed, en toen ik hun vroeg wat zij voor werk deden kreeg ik een verhaal waar ik het gevoel bij had dat ze het zo uit hun duim zogen. Verder was er een oude man die zei, wij zijn een arm land. Het was me niet compleet duidelijk wat die met een groot betoog over van elkaar leren en elkaar helpen bedoelde. En er was een groepje kinderen die zeer duidelijk waren. Ze zeiden “Give me money”. Nu weet ik niet of de blagen het helemaal snapte. Het leken straat schoffies van een jaar of 7. En gezien de meeste van die leeftijd hier nog niet heel goed Engels spreken, is het maar de vraag of ze begrepen wat ze zeiden. Geen van die mensen kreeg natuurlijk geld. Daar kan ik niet aan beginnen anders komt iedereen. Maar dat i.c.m. dat het internet na veel problemen nog niet werkte maakte de dag niet prettig.

Reacties

Reacties

Peter

Antje, fijn dat we je ervaringen kunnen volgen. Nog veel plezier en leuke ervaringen gewenst.

Antje van Ostaden

ik hoop dat Brandon en ik de juiste stukken voor jou erop gezet hebben,Brandon heeft de tietelsverzonnen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood