antjevanostaden.reismee.nl

eerste werkdag

Ma. 14-10 Vannacht wat minder geslapen. Ik denk omdat ik het best spannend vind vandaag begin ik in het ziekenhuis. Dus de wekker gezet op 5.30, maar al om 5.00 wakker. Na gewassen en gegeten te hebben op weg gegaan. In Nederland zou ik er 15 minuten of zelf minder over lopen. Maar hier is het gebruikelijk om de mensen te groeten, zie stukje groeten. Dus deed ik er 25 minuten over. Het is vervolgens om 7.30 bij elkaar komen met de hele staf. Dan wordt er gebeden en een kerk lied gezongen. Dan worden wat algemeen heden verteld en ben ik voorgesteld.

Daarna mee naar het lab. Vandaag zijn er buiten mij 4 analisten, allemaal mannen. Eerst wordt het lab schoongemaakt, zowel tafel, stoelen, werkbladen en vloeren, met een combinatie van chloor en ik denk wasmiddel poeder. En een nieuwe bestelling gehaald bij de apotheek waar de voorraden worden bewaard. Om 9.00 gaat het lab open. De patiënten komen gewoon op het lab zelf prikken. Het zijn vooral patiënten voor malaria en soms iets anders. Het lab draait tot 12.00 uur. En dan is het pauze tot 14.00 uur waarna het lab weer open gaat tot 17.00 uur. S middags ook o.a. 2 transfusies zien voorbereidende. Dat betekent niet alleen de bloedgroep van de patiënt bepalen maar ook een hoop testen voor/bij de donor doen. En dan wordt, als het bloed goed is, op het lab een zak bloed bij de donor afgenomen.

In de middag was het een stuk rustiger. Veel indrukken opgedaan dus toen ik savonds thuis kwam was ik behoorlijk moe. Dus na het eten niet heel veel gedaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood